Zmiana nawyków żywieniowych w przypadku nadwagi i otyłości

Otyłość oraz nadwaga to dwie choroby XXI wieku, które uprzykrzają życie. Proces nabywania tych dwóch chorób trwa przez dłuższy okres. Tak samo długo trwa proces “leczenia”. Nie będzie to łatwe, ale jeżeli ktoś jest świadom tego, do czego prowadzi nadwaga i otyłość – na pewno nie będzie chciał się poddać. “Leczenie” powinno rozpocząć się w pierwszej kolejności od zmiany nawyków żywieniowych.

Rezygnacja z pustych kalorii

W pierwszej kolejności należy zrezygnować z tzw. “pustych kalorii”. Może człowiek nie jest w pełni tego świadom, ale jest ich mnóstwo dookoła. Wystarczy wymienić chociażby wszelkiego rodzaju batoniki, które kusząco patrzą przy kasie na osobę regulującą rachunek za zakupy. Oj, pokusa jest wielka. Takich produktów jest naprawdę cała masa. Koniecznością jest rezygnacja z żywności wysoce przetworzonej. Lepiej wybierać produkty zdrowe, naturalne. Takich jest coraz więcej w sklepach.

Trzeba zadbać o ujemny bilans kaloryczny, niż był do tej pory. Może on zostać dostarczony w diecie pudełkowej. Tak, jedna z najwygodniejszych opcji, a do tego motywacja do zmiany swoich nawyków żywieniowych. W końcu, jeżeli ktoś płaci z taki catering dietetyczny, będzie z niego korzystał. Dla własnego dobra, a także po to, “aby nie wyrzucać” pieniędzy w błoto.

Co powinno znaleźć się w lodówce?

Warto jednak dokładnie przyjrzeć się produktom spożywczym, jakie powinny znaleźć się w lodówce, czy też w szafkach kuchennych. Warzywa to absolutny numer jeden. Powinny one być obecne w każdym posiłku, w ciągu całego dnia. Na szczęście można serwować je w dowolnej formie (nawet w postaci napojów), więc nikt nie będzie miał problemu z ich spożyciem.

Podobnie jest z owocami. Aczkolwiek, ich spożycie należy ograniczyć do kilku sztuk na dzień. Powodem są cukry proste, jakie wchodzą w ich skład. Uwaga! Banany są wysoce kaloryczne, dlatego też można pozwolić sobie na spożycie maksymalnie jednej sztuki w ciągu dnia. Z kolei arbuzy to owoce składające się w większości z wody, więc można je spożywać do woli.

Na liście innych produktów, które należy spożywać w przypadku nadwagi i otyłości, powinny znaleźć się:

  • ciemne, pełnoziarniste pieczywo,
  • grube kasze, np. gryczana, jęczmienna,
  • makarony pełnoziarniste,
  • dziki ryż,
  • niskotłuszczowe mleko i fermentowane napoje mleczne,
  • chude sery białe,
  • chude mięso, np. drób,
  • ryby,
  • chude wędliny,
  • suche nasiona roślin strączkowych.

Jeżeli chodzi o napoje to dozwolona jest wszelkiej ilości woda, ziołowe herbaty, czy też słabe napary zwykłych herbat. Całkowicie należy zrezygnować z kolorowych napojów słodzonych, gazowanych. Podobnie jest z alkoholem – w całości trzeba go odstawić.

Powrót do normalnej wagi

Widząc taką listę produktów spożywczych, można się złapać za głowę. W szczególności, jeżeli ktoś do tej pory przyzwyczajony był do czegoś innego. Nie będzie łatwo, będzie się jednak opłacało. Powrót do wagi zacznie niezmiernie cieszyć już po kilku utraconych kilogramach. Z czasem będzie można się przyzwyczaić do nowych nawyków żywieniowych.

 

*artykuł sponsorowany

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz