Jabłkowa gryczanka śniadaniowa

Jabłkowa gryczanka śniadaniowa (1)Dziś zapraszam Was na pyszne śniadanie. Ostatnio zamiast popularnej owsianki podaję gryczankę z jabłkiem i berberysem. Warto zacząć dzień tak zdrowo i pysznie. Podstawą mojej jabłkowej gryczanki śniadaniowej są płatki gryczane pełnoziarniste od Cenos. Warto urozmaicać swoje śniadania i próbować nowych smaków. Ten zdecydowanie Wam polecam. Płatki gryczane pełnoziarniste na pewno na stałe zagoszczą w moim śniadaniowym manu. Spróbujcie i Wy.

Jabłkowa gryczanka śniadaniowa (2)

Składniki:

  • 1 szklanka mleka (u mnie 2%)
  • około 1/2 płatków gryczanych pełnoziarnistych Cenos*
  • około 2 czubatych łyżeczek suszonego berberysu (można zamienić np. na żurawinę)
  • 1 soczyste jabłko
  • syrop ryżowy (lub inny podobny) do polania gryczanki po wierzchu

*u mnie +1 łyżka, wolę gęstsze gryczanki

Przygotowanie:

Do garnuszka z grubszym dnem wlewamy mleko, podgrzewamy chwilę. Następnie dodajemy gryczane płatki pełnoziarniste i gotujemy około 2 minuty do zgęstnienia. Pod koniec gotowania do naszej gryczanki ścieramy 1 obrane jabłko i dodajemy ulubione dodatki (u mnie suszony berberys). Całość mieszamy i gotujemy jeszcze chwilę. Gryczankę podajemy w miseczce lub pucharku. Po wierzchu polewamy słodkim syropem ryżowym (lub innym podobnym). Jemy na ciepło, choć i na zimno jest dobra.

Smacznego

Print Friendly

2 comments

Dodaj komentarz


*