Dlaczego warto założyć blog firmowy?

Blog. Początkowo przez dużą ilość osób był traktowany jako swoisty pamiętnik czy dziennik, w którym opowiadało się właściwie o wszystkim. W niektórych przypadkach nie miało, to sensu i było czymś w rodzaju „pisania do szuflady”. Potem blogi stały się czymś więcej. Miejscem, gdzie ludzie mogli (i mogą nadal) dzielić się swoją pasją, wiedzą itd. Dla tych ludzi (w tym dla mnie) blogu stały się częścią ich życia. Czymś niezwykle ważnym, miejscem, w które wkłada się dużo pracy, ale też i serca.

Dlaczego warto założyć blog firmowy?

Jednak blogi, to też narzędzia wykorzystywane przez znawców seo. Dzięki nim firma może zwiększyć widoczność swojego serwisu w wyszukiwarce Google. Założenie bloga firmowego może korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie stron www. Dlaczego? Otóż większość sklepów internetowych bazuje wyłącznie na opisach produktów posiadanych w swojej ofercie. Jednak niejednokrotnie jest to za mało i co gorsza często zdarza się, że owe opisy nie są unikalne. Co wpływa na zmniejszenie widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania. Wpisy na blogu mogą tu posłużyć rozszerzeniu oferty. Wystarczy umieszczać na nim np. ciekawe recenzje produktów lub porady dla klientów. Publikowanie takich wpisów może sprawić, że dana firma zyska nowych odbiorców, którzy będą nie tylko regularnie odwiedzać firmowy blog, ale też robić zakupy 😉 Ponadto treści z bloga firmowego mogą być wspaniałym urozmaiceniem publikacji w social mediach. Co wygląda lepiej – zwykła informacja o produkcie czy ciekawy artykuł z poradami? Ja osobiście wolę na Facebook czytać te drugie wpisy.

To tylko kilka prostych przykładów, które pokazują dlaczego warto założyć bloga firmowego. Dlatego jeśli macie sklep internetowy, to nie zapominajcie o takim urozmaiceniu. Naprawdę warto.

źródło: inpozycjonowanie.pl

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz