Kokosowy pudding z tapioki i kilka słów o zdrowym odżywianiu

Kokosowy fit pudding z tapioki i kilka słów o zdrowym odżywianiu

Ostatnio moja kuchnia przeszła małą rewolucję. Mniej smażonego, więcej gotowanych lub pieczonych dań, więcej nowinek kulinarnych, więcej wiedzy na temat zdrowego odżywiania. A wszystko za sprawą jednego z domowników. Choć… czy była to aż taka rewolucja? Tego bym nie powiedziała, bo ja i dzieci nigdy nie stroniliśmy od zdrowych potraw, dużej ilości warzyw, domowych soków i sałatek. Rewolucją jest, to raczej dla tejże osoby. Nie będę pisać o kogo chodzi, bo się jeszcze obrazi 😉 A tak na poważnie, to cieszę się, że w końcu i on się przekonał do zdrowszych potraw, deserów itd. W końcu zdrowie ma się jedno, prawda?

Ale… oczywiście wszystko jest dla ludzi, dlatego nie obawiajcie się – na blogu wciąż będą pojawiać się lubiane przez Was ciasta czy gofry z bitą śmietaną. Ja to kocham. Po prostu we wszystkich należy zachować umiar 😉 Zresztą kocham też ruch, więc ciastko mi nie zaszkodzi 😉

Dlatego warto wprowadzić do swojego menu zdrowe przepisy? 

O tym co wprowadzać i dlaczego warto świetnie piszą autorzy bloga https://ttbuczak.eu Odsyłam Was na tą stronę 😀 Naprawdę warto tam zajrzeć i uzupełnić swoją wiedzę w temacie zdrowych produktów i diet.

Mi w szczególności podobają się artykuły dotyczące olejów roślinnych. Dość obszernie napisane. I co najważniejsze – tu również zawarto informacje o tym, że to co powszechnie jest uznane za zdrowe nie zawsze może służyć każdemu. Zachęcam do czytania. Takie informacje naprawdę dużo dają.

Przepis na kokosowy pudding z tapioki

Ale… Tak jak zapewniałam na początku, nie będzie to tylko post o zdrowym odżywianiu. Nie zabraknie tu też przepisu. Dziś polecam Wam kokosowy pudding z tapioki.

Jak go przygotować?

Składniki:

  • 500 ml mleka kokosowego z kartonu
  • 50 g tapioki
  • 2 łyżki ksylitolu lub innego “słodzidła”
  • 1 duże mango lub inne owoce do podania

Przygotowanie:

do garnuszka wlewamy mleko kokosowe, dodajemy tapiokę i “słodzidło”. Dokładnie mieszamy składniki i gotujemy na mniejszym ogniu około 25-30 minut. Pamiętajcie, by mieszać całość od czasu do czasu. Gotujemy do momentu, w którym kuleczki tapioki staną się całkowicie przezroczyste, a całość zgęstnieje.

Gotowy pudding przelewamy do szklanek lub małych słoiczków i schładzamy deser w lodówce (około 2 godziny). Podajemy z porcją owoców.

Smacznego

P.s. Na mojej stronie znajdziecie o wiele więcej takich zdrowszych przepisów. Szukajcie ich m.in. w zakładce “Przepisy lekkie/dietetyczne” Jest tam jeszcze lekki bałagan i kilka rzeczy trzeba uzupełnić za co przepraszam. Dajcie mi chwilę, a i ta zakładka będzie lepiej zorganizowana. Miłego dnia moi drodzy i smacznego 😉

A tu jeden z takich pysznych przepisów. Czyż ta sałatka nie wygląda apetycznie? A jest naprawdę zdrowa 😀

Fit sałatka z młodymi listkami szpinaku, botwinki i rukoli

*zdjęcie na pudding podglądowe, przepis sprawdzony

Print Friendly, PDF & Email

2 comments

Dodaj komentarz