Jak wygląda reklama w sklepie? Co nas skutecznie przyciąga?

Jak wzbudzić zainteresowania klienta i przekonać do zakupów? To pytanie zadaje sobie wiele firm. Są oczywiście skuteczne reklamy w telewizji, radio czy w sieci. A co z promocją w sklepach? Czy odnosi sukces? Czy nadal jest popularna?

Już po przekroczeniu progu danego sklepu zewsząd kuszą nas reklamy. Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy jak skutecznie na nas działają. Zauważamy to dopiero w domy, gdy rozpakowujemy nasze torby z zakupami. Czy faktycznie ten gadżet i pudełko ptasiego mleczka było mi potrzebne?

Jak wygląda reklama w sklepie? Co nas skutecznie przyciąga?

Sama zmiana ceny to za mało. Produktów w sklepie jest wiele, zwłaszcza w dużych marketach. Tu potrzeba czegoś więcej. Najlepiej sprawdzają się wszelkiego rodzaju stojaki, takie jak te produkowane przez https://stojakitekturowe.pl/ Produkty wyeksponowane na stojakach od razu przykuwają naszą uwagę. Widać to zwłaszcza teraz. Zbliżają się święta i w sklepach nie brakuje świątecznych produktów. Które zauważamy od razu? Oczywiście te na dodatkowych stojakach. Iluś klientów na pewno podejdzie, obejrzy taki produkt i wrzuci go do koszyka. Często wyłączne pod wpływem impulsu. Kolorowy stojak, ładnie wyeksponowany produkt, zachęcające naklejki. To wszystko na nas działa.

Co stosują producenci by przykuć naszą uwagę?

Pierwszym elementem jest “widoczność”. Produkt musi być dobrze widoczny, wyróżniać się z tłumu. Tu sprawdzają się właśnie stojaki. Ale to wciąż mało. Kolor. On też ma znaczenie. Na ogół kolory w ciepłych tonacjach sprawiają, że klient zatrzymuje na nich wzrok i ma dobre, przyjemne skojarzenia. Jednak dobór koloru nie jest często tak oczywisty. Czasem nawet zwykłe szarości mogą okazać się sukcesem, jeśli to produkt ma się wyróżniać, a stojak być jedynie dodatkiem. Wszystko zależy od przyjętej strategi i rodzaju reklamowanego produktu. Inaczej reklamuje się coś dla dzieci, inaczej coś do użytku codziennego, a jeszcze inaczej ekskluzywne produkty. W przypadku produktów luksusowych konsument musi odczytać, że oferowany produkt jest wart wysokiej ceny. Tu lepiej sprawdza się prostota i elegancja. Krzykliwy kolor nie będzie odpowiedni. Tu też nie stosuje się ścisku na półach czy stojakach. Już ustawienie tego produkty, dbałość o najmniejszy szczegół, ma nam pokazać, że jest to produkt wart swojej ceny.

Jak ustawiane są produkty?

Czy zauważyliście, że najchętniej sięgamy po produkty, które są na wyciągnięcie naszej ręki? Tych droższych odruchowo szukamy ciut wyżej lub na osobnych regałach, a na najniższych półkach szukamy tych najtańszych? To fakt i według niego też ustawiane są produkty w sklepach. Te na poziomie naszego wzroku (120-160 cm) sprzedają się najlepiej. Produkty tam umieszczane są najlepiej widoczne. Umieszczany jest tam ten asortyment, który przynosi największe korzyści. Jest to też miejsce, w którym często ustawiane są produkty nowe, promowane i te z wysoką marżą. Na dolnych półkach ustawiane są większe produkty, które szybciej zauważamy albo produkty bardzo tanie i popularne, po które i tak sięgniemy.

 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz