Pozyskanie uwagi klientów i zachęcenie ich do skorzystania z oferty restauracji – to podstawa w prowadzeniu biznesu gastronomicznego. W tym celu możemy sięgnąć po akcje promocyjne, rabaty czy nagradzanie gości gratisami. Warto również skupić się na budowaniu pozytywnego wizerunku czy nawiązywaniu wartościowych relacji klient-sprzedawca. Co jeszcze jest ważne w przyciąganiu klientów? Podpowiadamy!
Spis treści:
- Jak zrobić wrażenie na klientach? Skuteczny marketing dla restauracji
1.1. Opracuj plan marketingowy
1.2. Zadbaj o stronę www
1.3. Oferuj promocje i rabaty
- Podsumowanie
Marketing restauracji – zrób wrażenie na klientach
Klienci cenią restaurację, która zna i rozumie ich potrzeby dlatego należy dobrze określić jej grupę docelową. Warto też zadbać o pozytywne opinie, bo bardzo często to one właśnie zachęcają innych klientów do skorzystania z jej oferty.
Opracuj plan marketingowy
Jeśli chcemy, by nasz lokal przynosił zyski i stale się rozwijał, musimy przygotować dla niego odpowiednią strategię. Taki biznesplan restauracji powinien zawierać m.in.:
- analizę mocnych i słabych stron lokalu,
- strategie promowania i reklamy lokalu,
- założenia do zrealizowania np. zwiększenie sprzedaży jedzenia online lub poprawę obsługi gości,
- cele finansowe i budżetowanie,
- analizę konkurencji i wdrożenie rozwiązań, które pozwolą uzyskać nad nią przewagę.
Dobrym pomysłem jest przygotowanie dokumentu np. w Wordzie lub w Excelu, w którym będziemy mogli systematycznie wprowadzić zmiany, zapisywać i porównywać postępy.
Zadbaj o stronę www
Strona internetowa odgrywa kluczową rolę w marketingu restauracji. To doskonałe narzędzie do przeprowadzania akcji promocyjnych i budowania grona lojalnej klienteli. W ramach współpracy z Restaumatic restaurator może otrzymać estetyczną i funkcjonalną stronę internetową. Może też połączyć własną stronę lokalu z systemem zamówień online, dzięki wtyczce Aktywne Menu.
Oba rozwiązania przynoszą liczne korzyści m.in.:
- budowanie bazy klientów – pozyskiwanie nowych klientów i wysoki poziom obsługi tych obecnych,
- integracje z POSami np. z RePOS od Restaumatic,
- zyskanie niezależności od portali, którym trzeba płacić prowizje.
Oferuj promocje i rabaty
Akcje promocyjne, zniżki lub rabaty czasowe w restauracji mogą stanowić wabik na nowych klientów i ważny element marketingu restauracji. Takie działania zwiększają obroty lokalu i wpływają na polepszenie jego wizerunku. Służą też do budowania lojalnej i wiernej grupy gości, których poziom zadowolenia wzrasta po nagrodzeniu ich stosownym rabatem przy zamówieniu. Jakie rodzaje promocji możemy zastosować?
- zniżki procentowe i urodzinowe,
- dwa w cenie jednego – zamów deser napój dostaniesz gratis,
- happy hour.
Podsumowanie
Sprawnie opracowany i wdrożony plan marketingowy dla lokalu gastronomicznego ma ogromny wpływ na przyciąganie potencjalnych gości i zwiększenie dochodów. Pozwala też nawiązywać cenne relacje z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami.
*artykuł sponsorowany