Jak przyciągnąć klientów do restauracji? Porady i wskazówki

Pozyskanie uwagi klientów i zachęcenie ich do skorzystania z oferty restauracji – to podstawa w prowadzeniu biznesu gastronomicznego. W tym celu możemy sięgnąć po akcje promocyjne, rabaty czy nagradzanie gości gratisami. Warto również skupić się na budowaniu pozytywnego wizerunku czy nawiązywaniu wartościowych relacji klient-sprzedawca. Co jeszcze jest ważne w przyciąganiu klientów? Podpowiadamy!

Spis treści:

  1. Jak zrobić wrażenie na klientach? Skuteczny marketing dla restauracji

1.1. Opracuj plan marketingowy

1.2. Zadbaj o stronę www

1.3. Oferuj promocje i rabaty

  1. Podsumowanie

Marketing restauracji – zrób wrażenie na klientach  

Klienci cenią restaurację, która zna i rozumie ich potrzeby dlatego należy dobrze określić jej grupę docelową. Warto też zadbać o pozytywne opinie, bo bardzo często to one właśnie zachęcają innych klientów do skorzystania z jej oferty. 

Opracuj plan marketingowy 

Jeśli chcemy, by nasz lokal przynosił zyski i stale się rozwijał, musimy przygotować dla niego odpowiednią strategię. Taki biznesplan restauracji powinien zawierać m.in.:

  • analizę mocnych i słabych stron lokalu,
  • strategie promowania i reklamy lokalu,
  • założenia do zrealizowania np. zwiększenie sprzedaży jedzenia online lub poprawę obsługi gości, 
  • cele finansowe i budżetowanie,
  • analizę konkurencji i wdrożenie rozwiązań, które pozwolą uzyskać nad nią przewagę.

Dobrym pomysłem jest przygotowanie dokumentu np. w Wordzie lub w Excelu, w którym będziemy mogli systematycznie wprowadzić zmiany, zapisywać i porównywać postępy. 

Zadbaj o stronę www

Strona internetowa odgrywa kluczową rolę w marketingu restauracji. To doskonałe narzędzie do przeprowadzania akcji promocyjnych i budowania grona lojalnej klienteli. W ramach współpracy z Restaumatic restaurator może otrzymać estetyczną i funkcjonalną stronę internetową. Może też połączyć własną stronę lokalu z systemem zamówień online, dzięki wtyczce Aktywne Menu. 

Oba rozwiązania przynoszą liczne korzyści m.in.:

  • budowanie bazy klientów – pozyskiwanie nowych klientów i wysoki poziom obsługi tych obecnych,
  • integracje z POSami np. z RePOS od Restaumatic,
  • zyskanie niezależności od portali, którym trzeba płacić prowizje.

Oferuj promocje i rabaty 

Akcje promocyjne, zniżki lub rabaty czasowe w restauracji mogą stanowić wabik na nowych klientów i ważny element marketingu restauracji. Takie działania zwiększają obroty lokalu i wpływają na polepszenie jego wizerunku. Służą też do budowania lojalnej i wiernej grupy gości, których poziom zadowolenia wzrasta po nagrodzeniu ich stosownym rabatem przy zamówieniu. Jakie rodzaje promocji możemy zastosować? 

  • zniżki procentowe i urodzinowe,
  • dwa w cenie jednego – zamów deser napój dostaniesz gratis, 
  • happy hour.

Podsumowanie 

Sprawnie opracowany i wdrożony plan marketingowy dla lokalu gastronomicznego ma ogromny wpływ na przyciąganie potencjalnych gości i zwiększenie dochodów. Pozwala też nawiązywać cenne relacje z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami.

*artykuł sponsorowany

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz