Jak być widocznym w sieci?

Czy samo posiadanie strony internetowej wystarczy by dotrzeć do klienta? Niestety nie. By dotrzeć do potencjalnego klienta strona musi być widoczna w sieci. Jak to zrobić? Czy są jakieś kroki i narzędzia, z których można skorzystać?

Pozycjonowanie stron

W obecnych czasach liczba nowych stron rośnie w ogromnym tempie. Tym samym rośnie też konkurencja. I choć to zawartość strony i jej wartościowy przekaz powinien być najistotniejszy, to jednak na pierwszy plan wysuwa się coś innego. Coś co sprawi, że potencjalny klient/czytelnik znajdzie naszą stronę. Tym elementem jest właściwe pozycjonowanie strony. Dlaczego jest to istotne? Wpisując frazę w wyszukiwarkę pojawia się nam wiele wyników. Jednak przeciętny internauta podczas poszukiwań ogranicza się jedynie do pierwszej, czasem drugiej strony wyników. Odpowiednie pozycjonowanie ma sprawić, że dana strona pojawi się w wyszukiwaniach właśnie na pierwszych miejscach. Bez tego klient może nigdy nie poznać naszych treści i nigdy nas nie odwiedzić. Dlatego nigdy nie powinno się pomijać tego kroku, jeśli chcemy być widocznie w sieci. Jak wygląda prawidłowe pozycjonowanie stron? Tu warto zgłosić się o pomoc do profesjonalnej agencji SEO, jak AFTERWEB. Wykwalifikowana kadra zadba o to by nasza witryna była widoczna w sieci.

Wartościowe treści

Choć pozycjonowanie wymienione jest na początku, to bez wartościowej treści nic nie zdziałamy. Czytelnik musi chcieć zostać na danej stronie i do niej wracać. Unikatowa i wartościowa zawartość to podstawa. Ponadto trzeba pamiętać o regularnych publikacjach. Warto też wzbogacić ofertę o materiały video, infografiki, e-booki, raporty, poradniki, ciekawostki oraz inne publikacje. Każdy czytelnik jest inny i każdy oczekuje czegoś innego. Różnorodność może pomóc.

Oczywiście treści muszą być ściśle powiązane z naszą branżą. Nie można pisać o wszystkim, bo to też zniechęca.

Wykorzystuj media społecznościowe

Media społecznościowe to doskonałe miejsce do zamieszczania i promowania treści. Social media umożliwiają ponadto stały, bezpośredni kontakt z klientem/czytelnikiem. Bez względu na rodzaj oferowanych usług warto z nich korzystać. Facebook, Instagram to obecnie podstawa. Dobrze zbudowany fanpage, prowadzony regularnie i z pomysłem może przynieść wiele dobrego.

Uwagi końcowe

Czy to wszystkie kroki, które można wykonać by być lepiej widocznym w sieci? By nasza strona odniosła sukces? Nie. Są też np. płatne reklamy w social mediach czy popularny system Google Ads. Jednak wymienione kroki, to podstawa, którą podają profesjonalne agencje. Do tego jest jeszcze jedna ważna kwestia – czas i trafienie w gusta. Czas jest potrzebny na to by nasza strona została dobrze wypromowana i zauważona. Nie ma co liczyć na to, że po 2-3 postach już będziemy popularni. A gusta? Każdy klient czy czytelnik jest inny. I to od jego indywidualnego podejścia zależy czy zostanie z nami na stałe czy jednak wybierze inną stronę. Dlatego warto stworzyć naszą stronę najlepiej jak potrafimy.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz