W obecnych czasach event marketing ma duży wpływ na komunikację z konsumentami. Stał się jedną z wiodących form promocji firm, marek, a nawet samych idei. W końcu nawet statystyki mówią, że event marketing wpływa na budowanie wizerunku marki i kształtowanie pozytywnej opinii. Jak jednak przygotować dany koncert, festiwal czy konferencję, aby tego typu event faktycznie wpłynąć na zainteresowanie konsumentów daną marką, jej produktami lub usługami? Jak wyróżnić się na tle konkurencji biorąc udział w takim wydarzeniu?
Czym jest tzw. event marketing?
To nic innego jak organizacja wydarzeń służących do promocji danej firmy, jej produktów i idei, co powinno wpłynąć na pozytywne budowanie wizerunku. Zaletą takich wydarzeń jest bezpośredni kontakt klientów i kontrahentów oraz, to że odbiorcy poza samymi informacjami na temat usług otrzymują dodatkowo inne korzyści w postaci rozrywki czy ciekawie przedstawionej wiedzy.
Jak przygotować się do eventu?
Jak każda uroczystość i ta musi być odpowiednio przygotowana. To tak jak z weselem, gdzie chcemy aby nie tylko goście dobrze się czuli, ale też i sami chcemy się dobrze bawić. Tak samo i tu dany event powinien wspierać cele biznesowe, ale jednocześnie też dostarczyć zaproszonym gościom (odbiorcom) np. rozrywkę lub wiedzę (w zależności od formy eventu).
Organizując event musimy zwrócić uwagę na kilka punktów, jak:
- dobrze dobrany termin,
- lokalizacja, zabezpieczenie miejsca wydarzenia,
- lista gości lub to do kogo ma trafić nasza reklama (potencjalny klient),
- poszczególne elementy eventu powinny tworzyć przemyślaną, efektowną całość,
- zapewnienie gościom odpowiedniej obsługi, atrakcji, catering.
A to tylko niektóre z punktów. Oczywiście te punkty dotyczą osób organizujących dany event. Jednak eventy dotyczą różnych firm.
A co, gdy bierzemy udział w danym evencie jako jedna z wielu firm?
Firma nie musi organizować eventu by na nim zaistnieć. Rodzai eventów jest wiele, jak akcje społeczne, pikniki, happeningi, występy artystyczne, degustacje, konferencje, kongresy, koncerty czy plebiscyty. Na jednym evencie udział może brać wiele firm. Pojawienie się firmy na takich eventach daje wiele korzyści, jak np. wyróżnienie się wśród konkurencji, umocnienie rozpoznawalności marki, wzmocnienie lojalności wśród personelu czy pozyskanie nowych partnerów biznesowych.
Jednak planując udział w danym wydarzeniu należy się do niego odpowiednio przygotować. Dobrze zaprojektowane stoisko, to podstawa. Warto tu postawić na specjalistów, jak adsystem którzy zaprojektują całe stoisko w taki sposób by wyróżniało się na tle innych. A to naprawdę ważne, w końcu tu konkurencja nie jest mała. Jedno miejsce, a tyle firm.
Korzyści płynące z event marketingu?
Bez względu na to czy firma organizuje dany event czy też bierze w nim udział, to zawsze może liczyć na korzyści. Wśród nich należy wymienić:
- budowanie pozytywnego wizerunku marki,
- dostarczenie wiedzy o ofercie czy produkcie w atrakcyjny dla odbiorcy sposób,
- dotarcie do szerszego kręgu potencjalnych klientów,
- możliwość realizacji kilku celów marketingowych podczas jednej akcji,
- zwrócenie uwagi mediów, a przez to też wpłynięcie na rozpoznawalność marki, rozgłos, zainteresowanie klientów.