Czym jest badanie CATI? Jak się okazuje pod tym pojęciem kryje się coś z czym zapewne już każdy z nas miał styczność. Bo CATI to nic innego jak forma badania rynku wykonana techniką badań telefonicznych.
Co kryje się pod pojęciem CATI?
CATI, czyli Computer Assisted Telephone Interviewing, co w tłumaczeniu na oznacza wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny. Celem takiego wywiadu (badania) jest zbieranie i katalogowanie informacji o konsumentach w oparciu o dobro lub usługę, z której korzystają lub będą korzystać.
Dlaczego badanie CATI jest wciąż popularne?
Jest wiele metod pozwalających na zbieranie danych. Dlaczego więc wciąż popularny jest wywiad telefoniczny? Rozwój nowoczesnych metod nie umniejsza skuteczności wywiadu telefonicznego. Jak się okazuje profesjonalnie przeprowadzone badanie cati może przynieść w krótkim czasie wiele korzyści dla zlecającego. Dobrze przeprowadzone CATI pozwala m.in. na:
- Dotarcie do większej liczby badanych. Dzięki wykorzystywaniu telefonów i komputerów, pozwalające na częściową automatyzację procesu, można zbadać więcej osób, co przekłada się wymiernie na wyniki.
- Szybką realizację zadania, mniejsze koszty. Można szybko dotrzeć do osób bez względu na ich lokalizację. Koszt przeprowadzania badań metodą CATI jest naprawdę konkurencyjny i mogą sobie pozwolić na nie również mniejsze przedsiębiorstwa.
- Trafne pytania, lepsze rezultaty. Atutem prowadzenia ankiet przy wsparciu systemu komputerowego jest automatyczne i odbywające się w czasie rzeczywistym dostosowanie kolejno zadawanych pytań, na podstawie wcześniej udzielonych przez osobę ankietowaną odpowiedzi, co przekłada się na lepsze wyniki.
- Bezpieczeństwo. Zapisywanie wyników badania w jednym miejscu, w formie elektronicznej, bez obawy o utratę danych.
Kiedy warto korzystać z badania metodą CATI?
Badanie CATI jest idealnym rozwiązaniem, gdy naszym celem jest poznanie opinii większej grupy osób, w krótkim czasie. Metoda ta jest też szybka, skuteczna i precyzyjna. Badanie metodą CATI jest też idealnym rozwiązaniem, gdy chcemy na bieżąco sprawdzać uzyskiwane wyniki, nawet jeśli badanie nie jest zakończone, a dane są niepełne.