Szarlotkowa quinoa (komosa ryżowa)

szarlotkowa-quinoa-komosa-ryzowa-1Dziś polecam Wam przepis na pyszną i zdrową szarlotkową quinoa (komosę ryżową). Do komosy ryżowej przekonałam się już jakiś czas temu. Najbardziej lubię ją w formie śniadań lub deserów, ale pysznie smakuje również w sałatkach, a nawet jako danie główne. Nasiona komosy ryżowej kryją w sobie bogactwo składników odżywczych cennych dla naszego organizmu. Białko w nasionach quinoa, to tzw. białko kompletne. Warto ją wprowadzić do swojej diety. Spróbujcie mojej szarlotowej quinoa na śniadanie 🙂 Syci na długi czas 🙂

szarlotkowa-quinoa-komosa-ryzowa-2

Składniki: (na 2 porcje)

  • 1/2 szklanki bio quinoa (komosy ryżowej) (u mnie od Bio Naura)
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 duże jabłko
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • miód do smaku (u mnie 1 czubata łyżeczka)
  • ulubione dodatki – u mnie berberys suszony, płatki kokosa, płatki migdałów

Przygotowanie:

Quinoe (komosę ryżową) wsypujemy na sitko i przepłukujemy zimną wodą. Następnie wsypujemy ją do garnka. Zalewamy szklanką wody i gotujemy na małym ogniu (komosę ryżową gotuje się około 15 minut pod przykryciem, ja jednak zawsze sugeruje się jej wyglądem). Pod koniec gotowania, gdy komosa wchłonie większość płynu dolewamy mleko, dodajemy cynamon, ścieramy na tarce na dużych oczkach jabłko (wcześniej obrane). Całość mieszamy i dalej gotujemy, aż wszystko ładnie zgęstnieje, a quinoa wchłonie większość mleka. Do jeszcze gorącej cynamonowo-jabłkowej komosy dodajemy miód do smaku (u mnie 1 czubata łyżeczka).

Tak przygotowaną quinoe przekładamy do dwóch pucharków. Na wierzch dodajemy ulubione dodatki – u mnie płatki kokosa, suszony berberys i płatki migdałów.

Podajemy. Szarlotkowa quinoa (komosa ryżowa) smakuje najlepiej na ciepło, ale na zimno również można ją zjeść.

szarlotkowa-quinoa-komosa-ryzowa-3

Smacznego

Print Friendly

10 comments

Dodaj komentarz


*