Jak wspomóc funkcjonowanie układu odpornościowego?

smoothiesCzy Wy również nie możecie się doczekać wiosny i ciepłych, przyjemnych dni? No cóż, jak mówi stare przysłowie „W marcu jak w garncu”. I niestety często przez tą „mieszankę” jaką serwuje nam natura jesteśmy ciągle chorzy. Aby się tego ustrzec warto wprowadzić do swojej diety witaminy. W szczególności witaminę C, jak również witaminę D i cynk. Zestaw tych trzech witamin wspomaga nasz układ odpornościowy. Dodatkowo witamina C przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia, znużenia i ogólnego osłabienia organizmu, co przy obecnej aurze jest bardzo częste. Nie wiem jak Wam, ale mi często brakuje energii. Choć nie wiem czy przyczynia się do tego pogoda czy po prostu przemęczenia ze względu na dużą ilość obowiązków i spraw. A wracając do witamin. Czy wiedzieliście, że połączenie witaminy C i cynku pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. Stres oksydacyjny, czyli inaczej stres tlenowy może doprowadzić do rozwoju wielu chorób, w tym nawet nowotworów. Narażone na niego są m.in. osoby żyjące w stresie lub źle się odżywiające. Czyli w obecnych czasach niestety bardzo duża ilość osób.

Jak temu wszystkiemu zapobiec? Jak dostarczyć odpowiednią ilość witamin?

Oczywiście podstawą jest dobra dieta bogata w witaminę C. Jeśli chodzi o witaminę D pamiętajmy, że jej najważniejszym źródłem nie jest pożywienie, ale ekspozycja na słońce. A więc pamiętajmy też o ruchu na świeżym powietrzu. Z domowych sposobów polecam Wam wprowadzić do swoje diety koktajle i smoothie (bogactwo witamin). W zimne dni rozgrzewać się herbatą z imbirem, miodem lub cytryną. W szczególności polecam Wam imbir. Ma on wspaniałe właściwości doceniane od lat przez wiele narodów. Imbir m.in. leczy przeziębienia, wspomaga układ odpornościowy, ułatwia trawienie, zwiększa koncentracje, polepsza krążenie itd.

imbir

A co jeśli mino to mamy za mało wspomnianych witamin w organizmie, nasz układ odpornościowy jest osłabiony lub (tak jak obecnie) jesteśmy narażeni na wiele chorób?

Warto wówczas sięgnąć po suplementy diety. Ostatnio testowałam suplement diety F-VIT C MAX. Każda saszetka zawiera witaminę C, witaminę D (D3) oraz cynk (cytrynian) w formie proszku. Produkt pozbawiony jest sztucznych wypełniaczy, barwników i konserwantów. Co widać zaraz po przygotowaniu (przeźroczysty) i po spróbowaniu (czujemy kwaśny smak, brak cukru, czyli czysty skład wymieniony na opakowaniu).

 witaminy

Przygotowanie jest bardzo proste:

1. Wsypać 1 porcję (1 płaska miarka) do suchego naczynia.
2. Dodać 200 ml wody lub innego napoju i wymieszać.
Uwaga- należy zachować kolejność przygotowania, aby dokładnie rozpuścić proszek. Spożyć 1 raz dziennie w trakcie posiłku, który zawiera tłuszcz. Przed spożyciem energicznie wstrząsnąć pojemnik.

F-VIT C MAXSuplement diety F-VIT C MAX do nabycia na stronie zdrowepodejscie.pl

Czasem warto wprowadzić suplementy do diety, zwłaszcza gdy jesteśmy osłabieni, a wokół panuje epidemia grypy. Pamiętajmy jednak, że jest to suplement, który nie zastąpi zdrowego odżywania, ruchu. Nie należy też przekraczać zalecanych dawek. Wszystko z głową i umiarem wg zaleceń i wówczas zobaczymy pozytywne efekty. Życzę wszystkim zdrowia i… trzymam kciuki za powrót pięknej, ciepłej, zielonej wiosny.

logo__zdrowepodejscie

 

 

Print Friendly, PDF & Email

2 comments

  1. Agnieszka says:

    Z tą odpornością to to jest walczenie i walczenie, także staramy się w jakiś naturalny sposób leczyć. Ewentualnie suplement diety włączyć. Ale omijać lekarzy szerokim łukiem. Powoli nam się udaje nie chodzić do lekarza, zobaczymy jak długo.

Dodaj komentarz

*