Jak to jest z tym SEO?

Często wśród moich znajomych pada pytanie „Jak to jest z tym SEO?”. Dla osób prowadzących własną stronę SEO jest niezwykle ważne bez względu na to czy jest, to strona założona z prywatnych pobudek, czy też w celach zarobkowych. Dlaczego? No cóż… każdy kto zakłada jakąkolwiek stronę nie chce pisać „do szuflady”, chce by treści, które publikuje trafiły do większego grona odbiorców. Przecież o to w tym wszystkim chodzi, prawda? Oczywiście pisząc bloga czy stronę o innej hobbistycznej tematyce nie musimy się od razu znaleźć w TOP 10 wyszukiwań, ale byłoby miło, by nasz „mały internetowy świat” nie zaginął w tłumie i ktoś nas odwiedził 😉 W przypadku stron firmowych presja związana z SEO jest o wiele większa. Tu liczy się pozycja, bo często od niej zależy czy dana firma osiągnie sukces.

Ale czym właściwie jest SEO?

Dla laika skrót ten jest naprawdę tajemniczy. SEO, to skrót od Search Engine Optimizatio, czyli kompleksowych działań marketingowych, które ni mniej ni więcej prowadzą w rezultacie do osiągnięcia możliwie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. W dużym uproszeniu działania te sprowadzają się do tego, że nasza strona jest lepiej wypozycjonowana, a tym samym odwiedza ją więcej osób. Taki ruch (liczba odwiedzających) szybko może przełożyć się na wzrost rozpoznawalności naszej marki i tym samym zyski. Dlatego też pozycjonowanie stron jest tak niezwykle ważne.

Pamiętajmy jednak, że marketing internetowy, to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin. Sam Google aktualizuje algorytm swojej wyszukiwarki nawet kilkaset razy w ciągu roku. Do tego wszystkiego należy dołożyć pojawiające się na rynku nowe rozwiązania, narzędzia i ciągle zmieniające się referencje i zachowania konsumentów i… stoimy przed nie lada wyzwaniem. Opanowanie SEO nie jest łatwą sztuką.

Na rynku oczywiście istnieją najróżniejsze narzędzia, którymi wspomagają się specjaliści od SEO, jak choćby:

  • Google Search Console
  • Crawlery analizujące strukturę i wydajność strony: Sitebulb, Screaming Frog SEO Spider, a także webowe (np. Ahrefs lub JetOctopus)
  • Narzędzia do analizy profilu linków: Ahrefs, Majestic, Link Research Tools, SEO SpyGlass, Moz OSE
  • Oprogramowanie do analizy widoczności i pozycji: Senuto, Semstorm, Semrush
  • Wtyczki wspierające optymalizację: Yoast SEO (dla WordPress), wtyczki do generowania sitemap (np. dedykowane wtyczki dla PrestaShop) lub optymalizacji wydajności (WP Super Cache)

Takich narzędzi jest o wiele więcej. Ale, tak jak wspominałam wcześniej, marketing internetowy rozwija się bardzo dynamicznie, ciągle coś się zmienia i o ile sami możemy co nieco zdziałać w tym temacie pisząc np. odpowiedniej długości treści, dodając odpowiednie słowa kluczowe, pamiętając o takich rzeczach (które często umykają) jak odpowiednie opisywanie obrazków, to jeśli myślimy poważnie o pozycjonowaniu naszej strony, warto pokusić się o zwrócenie się do firmy, która specjalizuje się w tej kwestii. Tu potrzebna jest ogromna wiedza i czas, którego nam twórcom często brakuje.

Może i ja kiedyś w końcu pokuszę się o taką pomoc? Póki co liczę na to, że Wy – moi wierni czytelnicy mnie nie zawiedziecie i wciąż ze mną będziecie 😉 Zgadzacie się? 😉 Miłego dnia moi drodzy.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

2 comments

Skomentuj Szymon Owedyk Anuluj pisanie odpowiedzi