Dietetyczne kotleciki tuńczykowe z papryką (na mące kukurydzianej)

Dietetyczne kotleciki tuńczykowe z papryką (na mące kukurydzianej) (1)Dietetyczne kotleciki tuńczykowe z papryką (na mące kukurydzianej) (2)

Dietetyczne kotleciki tuńczykowe z papryką (na mące kukurydzianej). Dziś zapraszam Was na pyszne i proste w przygotowaniu kotleciki z tuńczyka. Kotleciki są lekkie, bezglutenowe (przygotowane na bazie mąki kukurydzianej). Idealnie smakują same, jako dodatek do warzyw czy lekkich sosów. Zdrowo i pysznie! Osobiście uwielbiam dania na bazie tuńczyka. Dlaczego? Tuńczyk, to źródło pełnowartościowego białka czy niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dostarcza witaminy B, A i D, fosfor, żelazo i na dodatek jest fit! Polecam, spróbujcie. 

Korzystając z okazji zapraszam zachęcam do udziału w konkursie „Rodzinne gotowanie? To kulinarne wyzwanie”. Szczegóły na stronie www.konkurstunczyk.eu

#MasterTuńczyk

Składniki: (na 5 sztuk)

  • 1/2 puszki tuńczyka w kawałkach w oleju słonecznikowym Princes (185 g)
  • 3 łyżki mąki kukurydzianej
  • około 1/4 czerwonej papryki
  • 1/2 łyżeczki słodkiej czerwonej papryki
  • 1 małe jajko
  • sól i pieprz do smaku
  • odrobina oleju do smażenia

Przygotowanie:

Do miseczki przekładamy pół puszki tuńczyka (bez oleju), wbijamy 1 całe jajko, dodajemy przyprawy i pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę. Mieszamy składniki widelcem. Następnie dodajemy mąkę kukurydzianą, dokładnie mieszamy.

Z masy formujemy (ja robię to w dłoniach) małe kotleciki. Smażymy je z obu stron na niewielkiej ilości tłuszczu.

Kotleciki smakują same, jako dodatek do warzyw, lekkich sosów itd.

Dietetyczne kotleciki tuńczykowe z papryką (na mące kukurydzianej) (3)

Smacznego

 
Wiosna na widelcu z tuńczykiem Princes

Print Friendly, PDF & Email

8 comments

  1. Ada says:

    Świetna i prosta do wykonania propozycja, na pewno skosztuję! A czy tuńczyk princes w sosie własnym też się nada? Staram się ograniczać tłuszcze 😉

Dodaj komentarz

*