Dieta z niskim indeksem glikemicznym. Recenzja książki.

Dieta z niskim indeksem glikemicznym. Recenzja książki. (4) „Książka obfituje w smakowite propozycje i jest godna polecenia wszystkim pragnącym schudnąć oraz poprawić kontrolę swojej cukrzycy”

Zuzanna Skłodowska – lekarz diabetolog

 

W obecnych czasach wiele osób (zwłaszcza w okresie letnim) szuka odpowiedniej diety. Niestety często bywa tak, że opis diety nam nie wystarcza. Chcielibyśmy, aby autor podzielił się z nami prostymi przepisami, które pomogłyby nam w osiągnięciu zamierzonego celu. Ostatnio dzięki uprzejmości Wydawnictwa REA-SJ otrzymałam książkę „Dieta z niskim indeksem glikemicznym”, w której autorki Ola Lauritzson i Ulrika Davidsson zawarły aż 100 smakowitych propozycji dla wszystkich pragnących schudnąć lub skutecznie kontrolować wagę ciała i poziom cukru we krwi. Książka będzie również wspaniała dla ludzi szukających pysznych i zdrowych inspiracji kuchennych. Autorzy dzielą się z nami przepisami na każdą okazję. Znajdziemy propozycje na proste codzienne posiłki, jak i bardziej wyszukane potrawy. A co najważniejsze wszystkie przepisy zawierają niewiele węglowodanów i mają niski poziom IG. W książce znajdziemy takie pyszne propozycje jak: łosoś w sezamowej panierce z sałatką cytrynowo-ogórkową, placki z cukinii z wędzonym łososiem, przepis na marynowane warzywa czy słodki mus czekoladowy. Każdy przepis jest opisany w taki sposób, aby każdy mógł sobie z nim poradzić. Autorzy proponują również czym zastąpić popularne i tak lubiane ziemniaki, makaron i ryż. 

Dieta z niskim indeksem glikemicznym. Recenzja książki. (2)Dieta z niskim indeksem glikemicznym. Recenzja książki. (1)

Wszystkie przepisy mają wspólną cechę – potrawy przygotowane na ich podstawie zawierają minimalną ilość węglowodanów i niski IG. I co dla mnie niezwykle ważne – są po prostu smaczne. Mówię z doświadczenia, ponieważ kilka z nich już wypróbowałam. Niedługo zapewne pojawią się też na blogu.

A czym właściwie jest metoda IG prezentowana w książce? W skrócie metoda ta nie polega na liczeniu kalorii, nie chodzi tu również o głodzenie się w celu zredukowania wagi. Metoda IG zakłada wykluczenie z jadłospisu produktów, które według przeprowadzonych badań negatywnie oddziaływają na nasz organizm powodując gwałtowne zmiany glukozy we krwi. Zrównoważony profil glikemii decyduje o schudnięciu lub utrzymaniu odpowiedniej wagi. Dobra gospodarka węglowodanowa zapobiega też (według badań) przewlekłym chorobom takim jak cukrzyca typu 2 czy chorobom serca.

Dieta z niskim indeksem glikemicznym. Recenzja książki. (3)

W książce (poza wspomnianymi przepisami) znajdziecie dokładniejsze odpowiedzi na pytania czym jest tzw. „Metoda IG”, opinię lekarza diabetologa na temat książki oraz 14-dniowe menu wprowadzające do diety.

Osobiście uważam, że książka jest godna polecenia. Przepisy w niej zawarte są naprawdę ciekawe i proste w wykonaniu, a autorzy odpowiadają prosto na podstawowe pytania dotyczące diety. Pamiętajcie, że nie oceniam skuteczności diety, ale samą książkę. Być może i ja kiedyś zastosuję „Metodę IG”. Na razie wprowadzam jedynie do swojego jadłospisu niektóre z pysznych przepisów z omawianej książki.

Jeśli szukacie tego typu książki zapraszam Was na stronę Wydawnictwa, gdzie możecie ją kupić obecnie w promocyjnej cenie.

Jeśli zainteresowała Was ta książka, to zaglądajcie również na blog i mój fanpag na Facebook, bo wraz z wydawnictwem REA-SJ szykuje dla Was konkurs. O szczegółach już niedługo. Zachęcam do udziału.

Zapisz

Print Friendly

Dodaj komentarz


*